Nép+zene TZ I. Összefoglaló és tanácsok

Értsd az órai anyagot, a munkafüzetet! A munkafüzet segítségével kell gyakorlati feladatokat megoldani.

Témakörök - feladatok
  • Népdalelemzés: kottakép és hallott bemutatás alapján az előadásmód, sorszerkezet, dallamvonal, hangsor és hangkészlet, és végül a stílus megállapítása. 
  • Írástudás: ritmusértékek felismerése, használata, betűkottából öt vonalas kottába átírás, öt vonalas kotta szolmizációval való ellátása.
  • Egyéb  „nép” témakör: főbb bartóki dialektusterületek és táncdialektusok helye, magyar népi hangszerek felismerése kép és hang alapján
FEJBŐL!!! A tanult népdalok memorizálása- dalok megtalálhatók PDF-ben a tantárgyi oldalon (Dalok menüpont), csak az adott versszakszámmal kell tudni!
  • Fehér fuszulykavirág 3 vsz
  • Dunaparton 1 vsz
  • Hol jártál az éjjel cinegemadár 2 vsz
  • Virágok vetélkedése 2 vsz
  • Én az éjjel 3 vsz
  • Általmennék 2 vsz
  • Kis kút kerekeskút 2 vsz
  • Bonchidai 4 vsz
  • Házunk előtt jégverem 2 vsz
  • Piros kancsó 1 vsz
Javaslatok a tanuláshoz
  • Legyen teljes a munkafüzeted!
  • Értsd is, amit leírtál, különben nem fog menni a doga. Nem magolni, hanem érteni kell a dolgokat! Ha valamit nem értesz, olvasd át az odavonatkozó részt a tantárgyi oldalon található jegyzetekből (Nép1 és Zene1)
  • Keresd meg a legfontosabb fogalmakat, csinálj esetleg egy tartalomjegyzéket magadnak!
  • Nézd át a gyakorlati feladatokat és a dolgozatokat!
  • Népdalok memorizálásához javaslat: énekeld át, dallammal sokkal könnyebb memorizálni, ne az utolsó estére hagyd, mert nem fog menni!  
Tanácsok dogaíráshoz és utána
  • legelőször olvasd végig a feladatokat, mérd fel, mennyit tudsz, kábé milyen nehezek a feladatok, mennyi időt igényelnek, próbáld meg beosztani az időt
  • próbálj meg rájönni, hogy egy-egy feladat melyik témakörhöz tartozik, melyik tudás megértését méri
  • a feladatok nagy része a tudásod alkalmazását mérik, nem (csak) a tanulást, hanem az értést
  • kezdd azokkal, amik jól mennek, ez egyrészt sikerélményt ad rögtön az elején, másrészt már nyugodtabb leszel, hogy megvan egy része a dolgozatnak
  • ha nem megy egy feladat, ne ülj rajta egy órát, kezdj bele másikba, és térj vissza rá, ha már nincs más dolgod
  • fontos, hogy pontosan olvasd el a feladatot, és arra válaszolj; az sem jó, ha mindent leírsz, az sem, ha mást, mint ami a kérdés, ha csak azt írod le, amit kell, időt is nyersz
  • ha egy doga rosszul sikerült, a legnagyobb hülyeség a tanár szeme láttára elégetni, szétaprítani, felnégyelni vagy esetleg kilőni az űrbe a dolgozatot: egyrészt ez nem egy szimpatikus viselkedés (tehát nagyon rossz politika, magad alatt vágod a fát), másrészt egy rosszul sikerült dogából sok minden kiderül: az is, hogy mit tudtál, miről hitted azt, hogy tudod és hogy mit kellett volna valójában tudni. Mivel a javító hasonló az első dogához, abból érdemes tanulni, bármekkora rajta a nemkívánatos jegy...

A lényeg: ha tisztán játszol, mindent magadnak köszönhetsz, emellett minden alkalommal újra lehet kezdeni, és bizonyíthatod a tudást és az akaratot.  Sok sikert életed minden megmérettetésén!

Visit the new site http://lbetting.co.uk/ for a ladbrokes review.